У понеділок 27 лютого 2017 року на факультеті математики та інформатики ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» відбувся майстер-клас зі створення ігрових Scratch-проектів, організований з ініціативи Обласного державного центру науково-технічної творчості учнівської молоді. Учасників було понад 90 осіб. Брали участь вчителі інформатики Івано-Франківської області та їхні учні, студенти факультету математики та інформатики спеціальності «Середня освіта (Інформатика)» і студенти педагогічного факультету спеціальності «Початкова освіта та інформатика». Майстер-клас провели викладачі кафедри інформатики Власій Олеся Орестівна та Дудка Ольга Михайлівна. Робота розпочалась з ознайомлення учасників з науково-педагогічною роботою факультету та роботою кафедри інформатики в напрямку цифрового перетворення освіти. Було приділено увагу можливостям участі у міжнародних програмах не тільки науковців та студентів вищих навчальних закладів, а й учнів загальноосвітніх шкіл.
Вчителі прекрасно розуміють, що учні – це, насамперед, діти, а всі діти люблять гратися. Тільки сьогодні здебільшого вони віддають перевагу комп’ютерним онлайн-іграм. То чому б цим не скористатися вчителю? Але спочатку потрібно навчитися створювати такі ігри. На майстер-класі було розкрито чудові можливості середовища програмування Scratch, яке дозволяє створювати власні програми, ігри, мультфільми тощо. Діти за допомогою Scratch виражають себе в комп’ютерній творчості, створюють власні анімовані та інтерактивні історії, ігри та інші витвори. Ними можна обмінюватися всередині міжнародної спільноти в мережі Інтернет. Коли учні створюють проекти в Scratch, вони опановують навички, які їм знадобляться для успішної самореалізації та майбутнього успіху: творче мислення, творче спілкування, системний аналіз, використання технологій, ефективна взаємодія, проектування, постійне навчання тощо. Середовище програмування Scratch можна безкоштовно завантажити і вільно використовувати у шкільній чи позашкільній освіті. Scratch використовується в понад 150 країнах та його переклали більше ніж на 40 мов.
Мета проведення майстер-класу – розвиток інтересу до поглибленого вивчення інформатики, формування навичок сучасного програмування і вмінь використання перспективних інформаційних технологій.
Учні проявили значний інтерес до програмування, до процесу розробки ігрових проектів. Учасники мали змогу пройти всі етапи розробки гри на простому прикладі. Етап вдосконалення та ускладнення викликав жваве обговорення і бажання учасників у подальшому реалізовувати висловлені ідеї.
На майстер-класі знайшла підтримку пропозиція організаторів проведення турніру ЮНИХ СКРЕТЧЕРІВ. Дехто з учасників одразу розпочав роботу над підготовкою до турніру, який заплановано на 18 березня 2017 р. Чекаємо нових зустрічей! Деталі тут: https://sites.google.com/comp-sc.if.ua/scratch-together/головна-сторінка